هزینه های اداره یک صرافی ارز دیجیتال قابل توجه است، اما نرم افزار جدیدی ظاهر شده است که می تواند آن را قابل دسترس تر کند. اداره یک صرافی ارز دیجیتال

مقررات همچنان نامشخص بوده و بر حسب مکان متفاوت است

بسته به جایی که فعالیت دارید، مقررات مربوط به ارز دیجیتال ممکن است در آنجا سختگیرانه بوده و یا اینکه اصلا مقرراتی وجود نداشته باشد و یا با تغییراتی همراه باشند که اغلب بعد از مدت ها سکوت سریعا رخ می دهند. در حالی که قوانین محلی می تواند بسیار متفاوت باشد، بسیاری از دولت ها به سمت قوانین قوی تر مبارزه با پولشویی، مانند پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا که در حال حاضر برخی از شرکت های اتحادیه اروپا را وادار به تجدید نظر در مورد مکان خود می کند، پیش رفته اند.

در ایالات متحده، پل گوسار (Paul Gosar)، نماینده جمهوری خواه از آریزونا، قانون ارز دیجیتال سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد که در آن تعاریف و نظارت بی نظیری بر کالاهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار دیجیتال مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که صرافی های ارز دیجیتال را ملزم می کند تا برای اجرای سیاست های ضد پولشویی با بانک ها همکاری کنند. در عین حال، بانک مرکزی هند به تازگی ممنوعیت ارز دیجیتال را که فقط در آوریل سال ۲۰۱۸ تصویب شده بود، لغو کرد.

نکته اینجاست که آیین نامه ها بر اساس موقعیت ژئوپلیتیکی قابل تغییر هستند و می توانند به سرعت در یک حوزه قضایی تحول پیدا کنند. با این حال، عدم انجام این کار می تواند منجر به جریمه های گزاف و یا حتی بسته شدن پلتفرم شود. متأسفانه، این مقررات به ندرت پس از تصمیم گیری، اختیاری تلقی می شوند.

مقررات تنها موانع برای ادامه فعالیت صرافی های جدید نیستند. مسائل فقط در اثر ایجاد یک صرافی ایجاد می شوند. جنبه های بی شماری برای فکر کردن وجود دارد و همه آنها می توانند پیچیده و گران باشند. طراحی یک رابط، برنامه نویسی موتور تطبیق، ادغام شیوه های AML و کار با بانک های محلی تنها برخی از نگرانی هایی است که یک تیم برای ایجاد یک صرافی جدید باید آنها را رفع کند. همه‌ی اینها فقط به اجرای زمان کافی نیاز دارند. زمان لازم برای یافتن برنامه نویسان با کیفیت، ساختن رمزگذار و اشکال زدایی در صورت شروع یک تیم از ابتدا، به راحتی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد.

حتی زمانی هم که همه این مشکلات حل شده و صرافی فعالیت خود را آغاز می کند، هنوز هم موضوعات مداوم و پرهزینه ای برای مقابله با آنها وجود دارد. به عنوان مثال نقدینگی را در نظر بگیرید که می تواند برای صرافی های کوچکتر و همچنین بازارهای کوچکتر یک مشکل اساسی باشد.  نقدینگی به تعداد کمی از خریداران و فروشندگان در دسترس اشاره دارد تا به معامله گران اطمینان داده شود که می توانند در صورت تمایل معاملات مورد نظر خود را انجام دهند. بدون نقدینگی، معامله گران غالباً فرصت ها را از دست می دهند، زیرا نمی توانند به موقع، وارد یک موقعیت شده یا از آن خارج شوند که این امر منجر به یک تجارت ناامید کننده و آسیب دیده می شود.

به عبارت دیگر، صرافی ها می خواهند تا آنجا که ممکن است ترافیک ایجاد کنند و یک تجربه کاربری را برای همه فراهم کنند. در اینجا، مواردی مانند امنیت و خدمات به مشتریان محور فعالیت است. مشتریان می خواهند بدانند که آیا این صرافی هم از هکرهای خارجی و هم از اپراتورهای داخلی در امان است یا خیر و وجوه، برای همیشه در جایی که صرافی می گوید در دسترس است؟. به ناچار، برخی از اشتباهات یا مسائل فنی به وجود خواهد آمد. به همین دلیل داشتن تیم های پشتیبانی برای پرداختن به مشتریان ناراحت و همچنین برخی تیم های دیگر برای رفع مشکلات با این سیستم بسیار مهم است. داشتن توانایی پاسخگویی به همه این موارد ارزان تمان نمی شود، اما بدون این امر، اداره یک پلتفرم جدید مطمئناً شکست خواهد خورد.

این موضوع چگونه بر کل بازار تأثیر می گذارد؟

علاوه بر موارد فوق، این موضوع می تواند مبلغ قابل توجهی از سرمایه را برای افتتاح و بهره برداری صرافی ارز دیجیتال نیاز داشته باشد. این امر می تواند برای پلتفرم هایی که دارایی های جدید را به لیست خود اضافه می کنند، هزینه زیادی در برداشته باشد. همچنین این امر باعث می شود بخش اعظمی از بازار از طریق تعداد معدودی از صرافی های بزرگی که قبلاً تأسیس شده اند، هدایت شوند.

این مسئله به وضوح برای پروژه های کوچکتر که از قبل در چندین صرافی وجود نداشته اند، مشکل ساز است. اگر آنها نتوانند سرمایه مورد نیاز برای ثبت در پلتفرم های بزرگتر را که اغلب می توانند در محدوده ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بالاتر باشند، جمع آوری کنند، هیچ کس قادر به خرید آنها نیست. البته، در این حال، آنها رشد نخواهند کرد و به دلیل کمبود نقدینگی ممکن است از بین بروند. این پروژه ها به روشی نیاز دارند تا بدانند که در صورت لزوم می توانند بازار خود را ایجاد کنند، اما در بیشتر مواقع ممکن است هزینه ها برای راه اندازی یک پلتفرم صرافی بسیار زیاد باشد.

آیا راه حلی در این زمینه وجود دارد؟

اینجاست که صرافی های با برچسب سفید وارد صحنه می شوند. یک صرافی با برچسب سفید از یک نرم افزار طراحی شده برای راه اندازی سریع و ارزان یک پلتفرم جدید استفاده می کند. به عنوان مثال، یک تیم می تواند طی چند روز به جای چندین ماه و صرف چند هزار دلار به جای خرج کردن چندین میلیون دلار، یک صرافی راه اندازی کند. این صرافی ها معمولاً از قالب ها پیروی می کنند اما بسیار قابل تنظیم هستند و می توانند نیاز به یک شرکت را برای توسعه نرم افزار اختصاصی خود نفی کنند. به طور کلی، این نرم افزار باید همه موارد لازم را برای راه اندازی و اجرای آن و همچنین مطابقت با آن فراهم کن ، اگرچه همه صرافی ها یکسان نیستند. مهم است که درباره چند گزینه خاص که در دسترس هستند، چیزهایی را بدانید.

به طور کلی، صرافی ها می توانند متمرکز یا غیرمتمرکز و مبتنی بر ذخیره ابری یا خودت انجام بده (DIY) باشند. صرافی متمرکز به این معنی است که شما توسط سرورهای یک شرکت دیگر میزبانی می شوید که معمولاً با مدل های مبتنی بر ذخیره ابری جفت شده اند. این صرافی همچنین می تواند در سرورهای خود میزبانی شود، اما این نوع صرافی در زمینه هزینه نیز برای بسیاری مقرون به صرفه خواهد بود. در حالی که شما کنترل زیادی بر روی آن نخواهید داشت، معمولاً شرکتی که این کار را انجام می دهد بسیاری از عملیات ها در پشت صحنه و همچنین مشکلات فنی را مدیریت خواهد کرد. اگرچه آنها برخی از هزینه ها را جبران می کنند، هزینه حق عضویت به ادامه فعالیت این صرافی کمک می کند، اما هزینه های اولیه آن برای شروع باید نسبتاً ارزان تر باشد.

صرافی های DIY می تواند به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز باشد، اما وقتی غیرمتمرکز باشد، در بسیاری از سرورها اجرا می شود و نه فقط توسط یک شخص شخص ثالث. بخش DIY بدان معنی است که در حالی که ممکن است این نرم افزار برای کمک به شما تنظیم شده باشد، به طور کلی هیچ کس دیگری نخواهد بود که صرافی را از پشت صحنه اداره کند. این بسته ها همچنین ممکن است همراه با حق عضویت هایی باشد که به شما امکان می دهد برای پشتیبانیز صرافی، ا به تیمی از متخصصان دسترسی پیدا کنید، اما این شما هستید که تصمیم نهایی را می گیرید.

یک راه حل که بسیاری از مشکلات را توسط تیم هایی که به دنبال ایجاد صرافی جدید هستند، حل کرده است، HollaEx Kit است که توسط bitHolla ارائه شده است. این کیت، متن باز بوده و رایگان است و جامع ترین مجموعه ابزار را به هر کسی ارائه می دهد تا در عرض چند دقیقه یک صرافی ارز دیجیتال جدید را ایجاد کند. این کیت، شامل یک رابط کاربری دسک تاپ و موبایل، یک موتور تطبیق معامله و یک کنترل پنل اداری است. شما می توانید هر جفت معاملاتی را که انتخاب کرده اید، از جمله کوین ها یا توکن های تازه ایجاد شده خود اضافه کنید. این کیت، همچنین طراحی شده است تا با ارائه سیستمی که داده های AML مربوطه را از مشتریان خود جمع آوری می کند، شما را مطابق با بیشترین مقررات مدرن نگه دارد.

روند راه اندازی یک پلتفرم جدید ساده شده است و گزینه هایی برای دریافت کمک از تیم متخصصان bitHolla وجود دارد. این باعث می شود HollaEx Kit جذاب ترین گزینه برای تیم های توسعه دهنده باشد که نیاز به ایجاد بازارهای جدید برای کوین های خود دارند اما نمی توانند هزینه های گزافی را که در بیشتر صرافی ها وجود دارد بپردازند. تیم bitHolla محصولی را ایجاد کرده است که می خواهد “وردپرس” ساختن صرافی ها باشد. با گذشت زمان، نرم افزار DIY به احتمال زیاد تبدیل به استاندارد طلا خواهد شد و به طور فزاینده ای در وب سایت های بیشتری ادغام می شود. این همان چیزی است که HollaEx Kit bitHolla با این بسته نرم افزاری سعی در دستیابی به آن دارد که امیدوارم دسترسی به ساخت بازار ارز دیجیتال را برای همه راحت تر کند.