بر اساس گزارش های منتشر شده، قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹ ارزش بازار شش بانک پیشرو بالاتر از بیت کوین

بر اساساین گزارش ها، از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹، حدود ۱۴ بانک بزرگ جهان ۶۳۵٫۳۳ میلیارد دلار سرمایه خود را از دست داده اند که این میزان بیش از سه برابر سرمایه فعلی بازار بیت کوین (BTC) و تقریباً دو برابر سرمایه تمام ارزهای دیجیتال می باشد.

نقطه شروع این داده ها ۱۹ دسامبر است که ارزش بازار بیت کوین در آن زمان ۱۳۰ میلیارد دلار بود. همزمان با ورود جهان به رکود اقتصادی ناشی از همه گیری، شش بانک از این لیست دارای ارزش بازار بالاتر از بیت کوین بودند. در حال حاضر، فقط دو بانک JPMorgan Chase و Bank of America دارای چنین ارزش بازاری هستند. بانک صنعتی و بازرگانی چین نیز به این رقم نزدیک شد و در حال حاضر با ارز دیجیتال همبستگی دارد.

با این حال، همه بانک موجود در این لیست، میلیاردها دلار از سرمایه بازار خود صرف کرده است، در حالی که بیت کوین در مدت مشابه ۶۲ میلیارد دلار یا ۴۸ درصد سود کسب کرده است.

همانطور که قبلاً گزارش شده است، بزرگ ترین صندوق بازنشستگی جهان در طول یک فصل، معادل ارزش بازار بیت کوین را از دست داد. در همین حال، بیت کوین مورد استقبال بی سابقه ای در میان سرمایه گذاران سنتی قرار گرفته است و یک شرکت تجاری عمومی اخیراً حتی بیت کوین را ارز ذخیره خود کرده است.

اگرچه بعید است بانک های بزرگ به این زودی از بین بروند، اما به نظر می رسد که آنها با تعریف مجدد گزاره ارزشی خود دست و پنجه نرم می کنند. نتایج منفی که آنها تجربه کرده اند حتی ممکن است تا حدی ناشی از ارائه محرک اقتصادی چند هزار میلیارد دلاری باشد که اخیرا از سوی بانک های مرکزی در سراسر جهان صورت گرفته است.