گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که یکی از آدرس های مربوط به سرقت هفته گذشته از صرافی ارزهای دیجیتال کره ای آپ بیت (Upbit) در حال انتقال میلیون ها دلار به سرقت رفته اتریوم (ETH) به یک کیف پول ناشناخته است.

این آدرس میزان ۱۰٫۰۰۰ اتریوم معادل ۱٫۵ میلیون دلار را به یک کیف پول ناشناخته منتقل کرده است. پنج دقیقه قبل از این انتقال، ۱٫۰۰۱ اتریوم به ارزش تقریبی ۱۵۰٫۰۰۰ دلار از همان آدرس منتقل شده بود. گفتنی است که انجام این تراکنش ها تا زمان نگارش این مطلب ادامه دار بوده و در مجموع شش انتقال تا زمان درج این خبر تایید شده است.

صرافی Upbit که توسط یک شرکت تابعه غول فناوری کره ای Kakao اداره می شود، چندین روز پیش اعلام کرد که ۳۴۲،۰۰۰ اتریوم در تاریخ ۲۷ نوامبر از کیف پول آنلاین این صرافی سرقت شده است.

این سرقت در زمانی اتفاق افتاد که گفته می شد این صرافی در حال جابجایی دارایی بین کیف پول های ذخیره سازی گرم و سرد است و این خبر منجر به گمانه زنی هایی شد مبنی بر اینکه این حادثه به جای نقض بیرونی، یک اتفاق داخلی بوده است.

اعضای صنعت ارزهای دیجیتال از جمله چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل شرکت صرافی بایننس، سریعا وعده دادند تا اطمینان حاصل کنند که وجوه سرقت شده از طریق پلتفرم های آنها قابل انتقال نخواهد بود. کاوشگر Etherscan اسن کیف‌ پول‌ ها و تراکنش‌ های مربوط به این کیف‌پول‌ ها را با جمله “Upbit Hack” نشانه گذاری کرد. همچنین گفتنی است که این نقل و انتقالات به عنوان انتقال مستقیم کیف پول به کیف پول و با موفقیت در شبکه تأیید شده است.

پس از سرقت، اپراتور Upbit قول داده است که تمام وجوه سرقت شده را از سرمایه شرکت خود جبران کند. این صرافی یکی از چهار پلتفرم بزرگ کره جنوبی در کنار کوربیت (Korbit)، بیت هامب (Bithumb) و کوین وان (Coinone) است و تنها پلتفرم بزرگ داخلی بود که سود خود را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

این صرافی، عضو اتحادیه بلاک چین کره جنوبی است. این اتحادیه داخلی متشکل از ۱۴ پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال می باشد. اعضا متعهد هستند که پنج مورد اساسی را برآورده سازند که از جمله آنها عبارتند از مدیریت کوین های مشتریان، نگهداری حداقل ۲ میلیارد وون کره جنوبی (۱٫۸ میلیون دلار) و انتشار گزارش های حسابرسی و مالی منظم.

گفتنی است که در ژانویه سال ۲۰۱۸، چهار صرافی برتر کره جنوبی قوانینی را برای صرافی های اصلی ایجاد کردند تا اطمینان حاصل کنند که تراکنش های مشکوک بلافاصله پس از کشف، پیگیری می شوند.