بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت استخراج مستقر در آمریکای شمالی Blockcap اعلام کرد که دفاتر جدیدی در آستین، تگزاس ایجاد می کند.

در اطلاعیه ای از Blockcap در روز جمعه، این شرکت استخراج ادعا کرد پس از بهره برداری از امکانات جدید خود در پایتخت ایالت لون استار، قدرت هش آن تقریباً ۳٫۵ اگزاهش در ثانیه از مجموع ۴۲۰۰۰ ریگ استخراج خواهد شد که گفته می شود توانایی های آن را دو برابر می کند. طبق داده های بلاک چین، این میزان بیش از ۲٪ از نرخ هش کل شبکه خرید بیت کوین (BTC) است که در زمان نگارش این مطلب تقریبا ۱۶۷ میلیون تراهش در ثانیه است. با این حال، Blockcap ادعا می کند که ناوگان کلی آن تنها ۱٪ از قدرت هش این شبکه را تشکیل می دهد.

دارین فاینستین (Darin Feinstein)، رئیس و بنیان گذار Blockcap عنوان کرد: “آستین پایگاه اصلی ماست که از آنجا ماموریت خود را دنبال خواهیم کرد و این شهر بزرگ را به مرکز اکوسیستم فناوری بلاک چین ایالات متحده نزدیک خواهیم کرد.” “ما همچنین این شهر را مکانی ایده آل می دانیم که می توانیم در سطح ملی و بین المللی ارتقا یافته و فعالیت های خود را ادامه دهیم.”

Blockcap به تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا اشاره کرد که یکی از “کارخانه های بزرگ” خود را در آستین ایجاد کرده است. ایلان ماسک مدیرعامل و میلیاردر تسلا اخیراً خانه ای را در پایتخت ایالت تگزاس با بیش از ۳ میلیون دلار بر روی دریاچه آستین در غرب مرکز شهر خریداری کرده است.

ماسک ماه گذشته در توئیتی عنوان کرد که این مکان جدید که کارخانه اش را در آن احداث کرده است، بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد می کند و در نتیجه تعداد کارمندان این شرکت تولید خودروی برقی را بیش از ۱۴ درصد افزایش می دهد.

گفتنی است، برخی از شرکت های فناوری مانند اوراکل و هیولت پاکارد در حال انتقال دفاتر خود به آستین هستند که این امر باعث شده است، بسیاری از مردم این شهر را ” Silicon Hills ” بنامند.

همچنین لازم به ذکر است که اضافه شدن Blockcap و سایر شرکت های بلاک چین به ایالت لون استار با حمایت ریک پری (Rick Perry)، فرماندار سابق تگزاس روبرو شد. پری ادعا کرد تگزاس “به مکانی عالی برای صنایع آینده نگر مانند بلاک چین تبدیل شده است” و احتمالاً Blockcap منجر به ایجاد شغل و رشد اقتصادی در این ایالت خواهد شد.

گفتنی است که Blockcap در سال ۲۰۲۰ توسط گروهی از کهنه کاران بلاک چین تأسیس شد و اکنون تقریباً ۱۲۰۰۰ ریگ استخراج را کنترل می کند که روزانه بیش از ۷ بیت کوین تولید می کنند.