شرکت امنیتی چند ملیتی بریتانیایی BAE Systems و انجمن ارتباطات بین بانکی مالی بین المللی یا SWIFT گزارشی منتشر کرده اند که نشان می دهد مجرمان اینترنتی چگونه با ارزهای دیجیتال خرید می‌کنند.

طبق این مطالعه که عنوانش موارد پولشویی از طریق ارز دیجیتال را دنبال کنید، می باشد، پولشویی ارز دیجیتال در مقایسه با حجم عظیمی از پول نقد که از طریق روش های سنتی مانند نقل و انتقال سیمی، پولشویی می شوند، هنوز نسبتاً ناچیز است.

اما نمونه های قابل توجهی در این زمینه وجود دارد و این گزارش به طور عمیق به روش های پولشویی توسط Lazarus Group که یک باند معروف هک می باشد که توسط رژیم کره شمالی حمایت مالی می شود، پرداخته است.

لازاروس معمولاً وجوه ارز دیجیتال را از صرافی می دزدد و سپس شروع به انتقال معاملات از طریق صرافی های مختلف با استفاده از چیزی به نام “روش لایه بندی” می کند.

هکرها تسهیل گران آسیای شرقی را به کار می گیرند که بخشی از وجوه سرقت شده را به دلیل کمک به پولشویی وجوه دریافت می کنند. این تسهیل کنندگان، ارزهای دیجیتال را از طریق آدرس های متعددی که متعلق به خودشان می باشد منتقل می کنند تا “مبدا وجوه را مبهم کنند”.

تسهیل کنندگان بخشی از وجوه دریافتی را از طریق حساب های بانکی تازه اضافه شده که به حساب صرافی آنها مرتبط می باشد، منتقل می کنند – این امر امکان تبدیل از ارز دیجیتال به ارز فیات را فراهم می کند. سایر وجوه سرقت شده ممکن است به صورت بیت کوین به کارت های هدیه پیش پرداخت منتقل شود که می تواند در سایر صرافی ها برای خرید بیت کوین اضافی استفاده شود. “

لازم به ذکر است که کوین تلگراف اخیراً گزارش داده است که لازاروس از طریق شبکه اجتماعی بزرگ لینکدین، به استعدادهای بلاک چین و ارز دیجیتال حمله می کند.