مدیر ارشد فناوری اطلاعات وال استریت در پیش‌بینی‌های خود از سقوط شدید قیمت بیت کوین تا پایان سال و رسیدن نرخ آن به ۱۰۰۰ دلار خبر داد. به نقل از Cointelegraph، «پیتر بوکوار»، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Bleakly Advisory Group معتقد است که بیتکوین تا مدت‌های طولانی پتانسیل رشد را دارد اما بر اساس CNBC در آینده نزدیک و با شکستن حباب‌ها باید منتظر سقوط شدید قیمت بیت کوین بود. بوکوار پیش‌بینی می‌کند امسال قیمت بیت کوین ۷۰ تا ۹۰ درصد سقوط خواهد کرد:

اگر قیمت بیتکوین طی سال آینده به ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار افت قیمت پیدا کند تعجبی نخواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا نظارت جهانی روی بیتکوین امکان پذیر است؟

وقتی از بوکوار سوال شد که آیا سقوط شدید بیتکوین روی بازار سهام تاثیر منفی خواهد داشت یا خیر، اون گفت که هرگونه افت قیمتی که به این علت رخ دهد صرفا جنبه روانی دارد چون بیت کوین چیزی نیست که به یک اقتصاد ۱۹ تریلیون دلار ارتباطی داشته باشد. البته او در ادامه گفت که شهروندان کره جنوبی و ژاپن و ایالات متحده آمریکا که برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال متحمل بدهی‌ به شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری خود شده‌اند، زیان فراوانی خواهند دید.

بوکوار به CNBC گفت که فروپاشی بازارهای ارزهای دیجیتال می‌تواند نتیجه سیاست‌های آسان پولی بانک‌های مرکزی و چاپ اسکناس باشد. این اقدامات باعث جذابیت بیشتر برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای سرمایه‌گذاران می‌شود چون این ارزها محدود بوده و در برابر تورم ایمن هستند. مردم مدت‌ها است این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بیت کوین در قالب سنتی حباب جای می‌گیرد یا خیر. «رابرت شیلر»، اقتصاددان دانشگاه Yale که برای کار خود روی حباب‌های مالی برنده جایزه نوبل شده است، در سپتامبر ۲۰۱۷ از بیتکوین به عنوان نمونه‌ای از یک حباب نام برد. البته در ژانویه ۲۰۱۸ گفت که نمی‌داند بیت کوین

ما در ارزجو دسترسی به خدمات خرید و فروش بیتکوین را برای شما سهولت بخشیده‌ایم، اما همانطور که در اطلاعیه درباره سرمایه‌گذاری روی بیتکوین به شما توصیه کردیم، به هیچ عنوان بدون شناخت کافی از بازار، در این عرصه سرمایه گذاری نکنید. مقالات وبلاگ ارزجو تنها جنبه تحلیل و بررسی این حوزه را دارند و مطالب درج شده در آن اعم از پیش‌بینی یا سخن متخصصان، قطعی نیستند و جنبه تهییج یا ترغیب افراد به ورود به این بازار را ندارند؛ بنابراین هیچ مسئولیتی برای این مجموعه ایجاد نمی‌کنند. تنها هدف ما افزایش دانش و آگاهی در این زمینه است.