لیبرای فیس بوک همچنان با مخالفت قانون گذاران و بانک های مرکزی در سراسر جهان روبرو است. برونو لو مایر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه عنوان کرد که اروپا باید یک ارز دیجیتال عمومی برای مقابله با لیبرا استفاده کند. توماس هیلمن نماینده اتحادیه دمکرات مسیحی آلمان نیز در این باره عنوان کرد که در ائتلاف بزرگ بر سر این موضوع توافق شده است که “به استیبل کوین های خصوصی اجازه ورود به بازار داده نشود.

با این حال، برتراند پرز، مدیر اجرایی انجمن لیبرا اظهار داشت که این کمپانی تمامی ملزومات قانونی را برآورده می کند و این امکان نیز وجود دارد که لیبرا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود. وی اضافه کرد که لیبرا قصد راه اندازی یک ذخیره‌ی پولی جدید را ندارد، به همین دلیل، ارزهای فیاتی را که در سبد ذخیره‌ این ارز قرار دارند را بی ثبات نخواهد کرد.

سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده گفته است که سازمان های تروریستی و حامیان آنها به دنبال راه های جدیدی برای جمع آوری و انتقال وجوه هستند تا از این طریق بتوانند از ردیابی شدن توسط سازمان های اجرای قانون فرار کنند. وی اضافه کرد که ارزهای دیجیتال برای فعالیت ناحیه ‌ای یا سراسری در ایالات ‌متحده، باید قوانین پیشگیری از جرایم اقتصادی را رعایت کنند.

با فشار مداومی که از سوی قانون گذاران بر سر ارزهای دیجیتال وجود دارد، اجازه دهید نگاهی به برترین ارزهای دیجیتال این هفته بیندازیم و ببینیم که نمودار عملکردی آنها چگونه است.

جفت ارز دلار / ATOM

Cosmos (ATOM) در هفت روز گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است، زیرا بیش از ۳۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت به این ارز دیجیتال کمک کرده است تا در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار سرمایه قرار بگیرد. آیا این ارز می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد یا از برخی سودهای اخیر خود چشم پوشی می کند؟ بیایید نمودار آن را تحلیل کنیم.

با توجه به سابقه معاملاتی کوتاه این ارز، نمودار روزانه جفت ارز ATOM / USD را مورد بررسی قرار می دهیم. این ارز توانست قیمت ۱٫۹۱۰۱ دلار خود را در تاریخ ۵ سپتامبر بشکند که این امر نشان دهنده‌ی این است که گاوها برای خرید این ارز اقدام کرده اند. پس از ۸۰ درصد افزایش قیمت در طول ۱۰ روز، قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر، به سطح مقاومت قبلی خود یعنی ۳٫۶۰۴۳ دلار رسیده است.

بهبود ممکن است در این سطح با مقاومت روبرو شود اما پس از عبور از این سطح، حرکت به سوی ۴٫۴۳۸۹ دلار و بالاتر از آن به ۵٫۷۹۶۱ دلار امکان پذیر است. میانگین های در حال حرکت در آستانه یک تقاطع صعودی قرار دارند که نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

جفت ارز دلار / EOS

یک هکر با پرداخت ۱۰۰۰ دلار ای‌او‌اس (EOS) توانست بیش از ۱۱۰ هزار دلار ارز دیجیتال EOS را از طریق یک حفره امنیتی در بازی EOSPlay به سرقت ببرد. دنیل لاریمر (Daniel Larimer)، مدیر ارشد فنی شرکت توسعه ‌دهنده EOS یعنی Block.One، در توییتر خود نوشت که این هک بر روی شبکه تاثر نمی گذارد، بلکه باعث بار اضافی بر روی شبکه شده است، در نتیجه، هیچ پهنای باند اضافه‌ای در شبکه به ‌طور رایگان موجود نیست. با این حال، این رویداد تاثیری در قیمت این ارز دیجیتال نداشت، چراکه که EOS دومین ارز دیجیتال برتر در هفت روز گذشته بود. همچنین گفتنی است که EOS اولین بروزرسانی اجماعی خود را در تاریخ ۲۳ سپتامبر انجام می دهد ;i بزرگترین بروزرسانی این شبکه از زمان راه اندازی آن است.

گاوها در تلاشند تا جفت ارز EOS / USD را به بالای کانال نزولی بکشند. عبور کردن یا قرار داشتن در بالای این کانال، نشانگر تغییر احتمالی در روند این ارز است. با این حال، این جفت ارز با قرار گرفتن در بالاتر از این کانال به احتمال زیاد در هر دو میانگین متحرک و بالاتر از آن یعنی سطح ۴٫۸۷۱۹ دلار، با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

هنگامی که قیمت آن از سطح ۴٫۸۷۱۹ دلار صعود کند، آغاز صعودی جدیدی را نشان می دهد که این ارز می تواند به سطح ۸٫۶۵۰۳ دلار برگردد.

جفت ارز دلار / اتریوم

بانک اسپانیایی بانکو سانتندر یک اوراق قرضه ۲۰ میلیون دلاری صادر کرد که اولین اوراق قرضه‌ی صادر شده بر بستر بلاک چین end-to-endاست که بر روی بلاک چین اتریوم صادر شده است. بانک بانکو سانتندر عنوان کرد که کل تراکنش سریعتر، ساده تر و کارآمدتر از سایر تراکنش ها انجام شده است.

با وجود اخبار مثبت پیرامون شبکه اتریوم، بیایید نا نگاهی به نمودار عملکردی این ارز دیجیتال بیندازیم.

جفت ارز اتریوم / دلار، بعد از اینکه در هفته گذشته به ۱۶۳٫۷۵۵ دلار رسید ، سعی دارد که رشد کند. این جفت ارز به بالاترین شاخص میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته SMA خود رسیده است و در حال حاضر در تلاش است تا به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته EMA خود بالاتر رود. هر دو میانگین متحرک مسطح شده اند و RSI به تدریج در حال صعود به سمت میانه است که نشان دهنده‌ی تعادل میان خریداران و فروشندگان است.

شکستن میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته EMA علامت مثبتی خواهد بود که به شرایط را به نفع گاوها تغییر خواهد داد.
اما اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته EMA یا ۲۳۵٫۷۰ دلار پایین بیاید و به زیر ۱۶۳٫۷۵۵ دلار برسد ، نشانگر ضعف خواهد بود.

جفت ارز دلار / دش

Coinbase Pro اعلام کرد که هفته آینده پشتیبانی از توکن Dash (DASH) را به صرافی خود اضافه می کند. همچنین گفتنی است که دش توسط صرافی برزیلی ارزهای دیجیتال NovaDAX و پلتفرم پرداخت ارزهای دیجیتال پوما پی (PumaPay) نیز پشتیبانی می شود. این پیشرفت های مثبت باعث شده تا این ارز دیجیتال برای دو هفته پشت سر هم در بین ۵ ارز دیجیتال برتر بازار قرار بگیرد. این ارز به همین روند ادامه خواهد داد؟ بیایید نمودار آن را تحلیل کنیم.

روند نزولی جفت ارز دلار / دش، ۹۵٫۴۲۶۴ دلار فروخته می شود. اگر قیمت این ارز دیجیتال از میانگین متحرک خود خارج شود، به احتمال زیاد وارد روند مثبت و صعودی خود شده و به ۱۶۲ دلار و بالاتر از آن یعنی به ۱۸۸٫۵۵۹۸ دلار خواهد رسید.

اما اگر این جفت ارز از ۹۵٫۴۲۶۴ دلار پایین تر رود و به سطح ۷۷٫۹۱۸۷ دلار برسد، این امکان وجود دارد که با اصلاح قیمت روبرو شده و به ۵۸٫۴۹ دلار کاهش یابد.

کاهش تدریجی به سطح میانگین و شاخص RSI نشان دهنده‌ی روند نزولی است. . بنابراین، منتظر می مانیم که قیمت از میانگین های در حال حرکت خارج شود و سپس انجام معاملات آن را توصیه می کنیم.

جفت ارز دلار / ترون

طبق بررسی های کوین تلگراف، احتمالاً ترون (TRX) یک بروزرسانی را برای شبکه سان منتشر خواهد کرد. پروتکل شبکه سان با هدف بهبود امنیت و کارایی برنامه های غیر متمرکز (DApps) انجام می شود. طبق DAppTotal تعداد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه ترون همچنان رو به افزایش است. آیا قیمت این ارز دیجیتال بالاتر می رود؟ بیایید نمودار آن را بررسی کنیم.

جفت ارز دلار / ترون همچنان هم در نزدیکی پایین ترین سطح سالانه خود قرار دار و احتمالاً در منطقه ۰٫۰۱۶ دلار ۰٫۰۱۷۷۴ دلار که قبلاً به عنوان یک پشتیبانی قوی برای این ارزعمل کرده بود، با مقاومت سختی روبرو خواهد شد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته EMA بازگشته و RSI در منطقه منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها در کمین هستند. اگر قیمت از سطح مقاومت خود پایین رود و به زیر ۰٫۰۱۳۹۰۳۸ دلار برسد، دوباره می تواند کمترین نرخ را خود را در سطح ۰٫۰۱۱۲۴ دلار به دست آورد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای سطح مقاومت نگه دارند، نشانگر تقاضا در سطوح در سطوح پایین تر می باشد. این جفت ارز در میانگین متحرک خود با مقاومت روبرو خواهد شد که بالاتر از آن احتمالاً شتاب و قدرت خود را افزایش می دهد و در دوره میان مدت تا ۰٫۰۴۰۹۱۱۱ دلار افزایش خواهد داشت.