سرمایکس به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، اولین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را نیز از سال 1396 در اختیار کاربران خود قرار داده است که ذخیره‌سازی ایمن و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال را امکان‌پذیر کرده است.

این کیف پول هم اکنون از طریق اپلیکیشن و وبسایت سرمایکس عرضه شده است و تمام کاربران با دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌توانند از آن استفاده کنند. در این آموزش می‌خواهیم نحوه راه‌اندازی و استفاده از کیف پول پیشرفته و ایمن سرمایکس را بررسی کنیم، بنابراین اگر قصد خرید، فروش و انتقال ارز‌های دیجیتال در سرمایکس را دارید مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

دسترسی و راه‌اندازی کیف پول ارز دیجیتال سرمایکس

برای دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال، کافی است پس از ثبت نام در سرمایکس احراز هویت خود را تکمیل کنید. کیف پول ارز دیجیتال سرمایکس به راه‌اندازی خاصی نیاز ندارد و تمام کاربران پس از تکمیل مراحل احراز هویت می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای ورود به بخش کیف پول، پس از ورود به پنل کاربری از منوی پیشخوان گزینه “کیف پول من” و سپس “نمای کلی” را انتخاب کنید.

کیف پول ارز دیجیتال سرمایکس

در صفحه جدید می‌توانید اطلاعات کاملی را پیرامون وضعیت کیف پول خود مشاهده کنید. در ابتدا مجموع کل دارایی به شما نمایش داده می‌شود (1) و در ادامه موجودی کیف پول داخلی و بلاک چینی را به طور جدا می‌توانید مشاهده کنید. (2) همچنین در سمت چپ (3)، می‌توانید ارز‌های تشکیل‌دهنده موجودی کیف پول داخلی و بلاک چینی خود را به طور خلاصه بررسی کنید.

کیف پول داخلی و بلاک چینی

در ادامه می‌توانید لیست ارز‌های پشتیبانی شده در کیف پول داخلی و بلاک چینی را مشاهده کنید.

کیف پول داخلی

تقریباً تمام ارز‌های پشتیبانی شده در سرمایکس را می‌توانید در کیف پول داخلی سرمایکس نگهداری کنید. این کیف پول کارمزد انتقال ندارد و در هنگام خرید و فروش، کارمزد شبکه بلاک چینی را پرداخت نمی‌کنید.

در حالی که امکان ارسال ارز به کیف پول داخلی سرمایکس وجود ندارد، اما برداشت امکان‌پذیر است و کاربران در هر زمان می‌توانند موجودی خود را به هر کیف پول و آدرس بلاک چینی ارسال کنند. این فرآیند به کمک گزینه “برداشت” در همین صفحه امکان‌پذیر است.

کیف پول داخلی

برداشت ارز از کیف پول داخلی

با انتخاب گزینه “برداشت”، به صفحه برداشت از کیف پول هدایت می‌شوید. در این صفحه در مرحله اول باید ارز یا توکنی که می‌خواهید برداشت کنید را انتخاب کنید. سپس نوع انتقال را انتخاب کنید و در مرحله آخر، شبکه انتقال را تعیین کنید.

برداشت از کیف پول

شبکه انتقال اهمیت بسیاری در میزان کارمزد انتقال دارد و مهم است در انتخاب آن دقت داشته باشید. در این بخش کارمزد هر شبکه به شما نمایش داده شده است. در این مثال، کارمزد انتقال تتر بر بستر شبکه ترون 1.25 تتر است که در هنگام انتقال از موجودی کم می‌شود.

کارمزد انتقال تتر بر بستر شبکه ترون

با انتخاب شبکه، بخش جدید به شما نمایش داده می‌شود که باید آدرس کیف پول مقصد و همچنین مقدار ارز مورد نیاز برای انتقال را در آن ثبت کنید.

قبل از انتخاب گزینه “ادامه” و انجام انتقال، مهم است به آدرس کیف پول مقصد وارد شده توجه داشته باشید و باری دیگر آن را بررسی کنید. کیف پول مقصد باید از شبکه انتخابی شما پشتیبانی کند در غیر این صورت ممکن است دارایی‌های خود را از دست دهید.

همچنین با توجه به غیرقابل بازگشت بودن تراکنش‌های بلاک چینی، ارسال ارز به آدرس اشتباه منجر به از دست دادن همیشگی دارایی‌های شما می‌شود. پس از وارد کردن مقدار برداشت، کارمزد از مبلغ نهایی حذف و مبلغ نهایی ارسالی به شما نمایش داده می‌شود.

در نهایت با بررسی دقیق تمام اطلاعات گزینه “ادامه” را انتخاب کنید. ثبت درخواست برداشت در هر ساعت شبانه روز در سرمایکس امکان‌پذیر است.

سرمایکس

در صفحه بعدی، باری دیگر اطلاعات را به دقت بررسی کرده و سپس کد تأیید ارسالی به شماره موبایل خود را وارد کنید و تأیید بزنید تا درخواست برداشت شما ثبت شود. این درخواست توسط کارشناسان سرمایکس به سرعت بررسی و ارز‌ها به کیف پول مقصد شما واریز می‌شوند.

کیف پول مقصد

کیف پول بلاک چینی

اگر قصد انتقال ارز به سرمایکس را دارید، کیف پول بلاک چینی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. واریز، برداشت و فروش ارز از این کیف پول شامل کارمزد شبکه می‌شود.

با ورود به صفحه کیف پول بلاک چینی، لیست ارز‌های پشتیبانی شده در این کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. به کمک کادر جستجو می‌توانید ارز مورد نظر خود را پیدا کنید. مهم است قبل از انتخاب یک کیف پول، حتماً به شبکه آن نیز توجه داشته باشید.

تاریخچه تراکنش‌ها

از پیشخوان کاربری و بخش “کیف پول من”، با انتخاب گزینه تاریخچه تراکنش‌ها می‌توانید سوابق معاملاتی خود را مشاهده کنید.

در این بخش، تاریخچه تراکنش‌های کیف پول داخلی و بلاک چینی تفکیک شده‌اند و با انتخاب هر گزینه، سوابق خرید و فروش را همراه با تمام جزئیات مشاهده می‌کنید.

تاریخچه تراکنش‌ها

تاریخچه برداشت‌ها

برداشت‌های ارز دیجیتالی خود را نیز می‌توانید از پیشخوان کاربری و بخش “کیف پول من”، با انتخاب گزینه تاریخچه برداشت‌ها بررسی کنید. با انتخاب گزینه “مشاهده جزئیات” می‌توانید اطلاعات بیشتری را از هر درخواست برداشت خود مشاهده کنید.

تاریخچه برداشت‌ها

تنظیمات امنیتی کیف پول

برای استفاده از برخی خدمات کیف پول مانند برداشت ارز و همچنین امنیت بیشتر دارایی‌ها، کاربران باید تنظیمات امنیتی کیف پول را انجام دهند. در زمان استفاده از خدمات سرمایکس به یاد داشته باشید که امنیت اطلاعات (نام کابری، رمز عبور، ایمیل، SMS و Google Authenticator) بر عهده شما می‌باشد و به هیچ عنوان آن را نباید در اختیار اشخاص دیگر قرار دهید. سرمایکس در صورت عدم رعایت نکات امنیتی هیچ گونه مسئولیتی در قبال نتایج ناشی از آن بر عهده نمی‌گیرد.

از پیشخوان کاربری و بخش “کیف پول من”، با انتخاب گزینه تنظیمات امنیتی کیف پول جزئیات این بخش را مشاهده خواهید کرد. تنظیمات امنیتی به طور کلی از 3 مرحله تشکیل شده است.

احراز هویت گوگل

احراز هویت گوگل

برای فعال کردن کد امنیتی گوگل، ابتدا نرم‌افزار Google Authenticator را نصب کنید. در صفحه تنظیمات لینک‌های دانلود این برنام را خواهید یافت.

بعد از نصب، نرم‌افزار را باز کنید و روی دکمه افزودن (علامت به اضافه) کلیک کنید و گزینه اسکن بارکد را انتخاب نمایید.

سپس به سایت برگردید. گزینه “شروع فعال سازی” را در تنظیمات امنیتی کیف پول انتخاب کنید. در صفحه جدید، بارکد به شما نمایش داده می‌شود. این بارکد را از طریق برنامه Google Authenticator اسکن کنید تا دریافت کد از طریق این برنامه امکان‌پذیر شود.

Google Authenticator

در این صفحه همچنین کد بازیابی احراز هویت گوگل نیز به شما نمایش داده می‌شود، این کد را در جای مطمئنی یادداشت و از آن نگهداری کنید زیرا درصورت از دست دادن این کد، دسترسی ارسال، فروش و انجام عملیات مهم کیف پول خود را نخواهید داشت.

در نهایت رمز حساب کاربری و آخرین کدی که توسط برنامه Google Authenticator به شما نمایش داده می‌شود را ثبت کنید و با انتخاب گزینه “درخواست کد تأیید” مراحل را به پایان برسانید.

پیامک

این بخش برای تنظیم تأییدیه ارسال و فروش ارز با استفاده از کد پیامک می‌باشد. دریافت کد پیامک کاربرد‌های مختلفی در صرافی سرمایکس دارد و مهم است که حتماً آن را فعال کنید. برای فعال کردن آن، در صفحه تنظیمات امنیتی کیف پول و بخش پیامک، رمزحساب کاربری خود را وارد کرده و گزینه “درخواست کد تأیید” را انتخاب کنید.

درخواست کد تأیید

با ثبت کد پیامک شده و انتخاب گزینه “فعالسازی” این مرحله به پایان می‌رسد.

فعالسازی

سؤال امنیتی

دو سؤال امنیتی به منظور غیر فعال کردن تلفنی حساب کیف پول استفاده خواهد شد، کاربرانی که می‌خواهند حساب کیف پول خود را در مواقع اضطراری به صورت تلفنی از دسترس خارج کنند (مواقعی که احتمال می‌دهید اطلاعات دسترسی به کیف پول شما در اختیار شخص دیگری قرار دارد) می‌توانید با تماس تلفنی با واحد پشتیبانی و پاسخ به سؤالات امنیتی، حساب کیف پول خود را غیر فعال نمایید و فعال‌سازی مجدد فقط بصورت حضوری و ارائه مدارک شناسایی انجام خواهد شد. بنابراین تنظیم این مرحله را فراموش نکنید زیرا اهمیت بسیاری دارد.

در بخش تنظیمات امنیتی کیف پول گزینه “سؤال امنیتی” را انتخاب کنید تا باکس‌های سؤالات و جواب را ببینید. به دلخواه دو سؤال را انتخاب کرده و سپس به آن‌ها جواب دهید. توجه کنید که این جواب‌ها را باید همواره به یاد داشته باشید. در نهایت رمزعبور حساب کاربری خود را وارد کنید و با انتخاب گزینه “ثبت و تأیید نهایی” سؤالات امنیتی را برای حساب کابری خود تنظیم کنید.

در صورتی که در هر مرحله و یا در هنگام استفاده از کیف پول سؤالی داشتید، پشتیبانی سرمایکس به سه روش تلفنی، تیکتی و چت آنلاین به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته پاسخگوی شما است.