بر اساس گزارش های منتشر شده، بانک مرکزی عربستان سعودی اعلام کرد که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند.

استفاده توسط بانک مرکزی عربستان سعودی از فناوری بلاک چین

خاورمیانه شاهد پذیرش گسترده فناوری بلاک چین در بخش مالی است. بانک مرکزی عربستان سعودی استفاده گسترده ای از بلاک چین برای حواله های بانکی واقع در عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارد.

در سال ۲۰۱۸، بانک مرکزی عربستان سعودی با بانک مرکزی امارات متحده عربی همکاری کرد تا ارز دیجیتالی را تهیه کند که می تواند برای تراکنش های برون مرزی بین دو کشور استفاده شود.

در اطلاعیه اخیر بانک مرکزی عربستان سعودی با تأکید بر تراکنش اخیر آنها و حضور فعال در فضای بلاک چین، اعلام شده است:

“بانک مرکزی عربستان سعودی یکی از بانک های مرکزی پیشگام است که از فناوری بلاک چین برای انتقال پول استفاده می کند، این اقدام یکی از ابتکارات اصلی است که توسط بانک مرکزی عربستان سعودی راه اندازی شده است، تا از این طریق فناوری مالی را در این پادشاهی فعال کرده و توسعه دهد.”

بلاک چین در امور مالی

افزایش مشارکت دولت ها و بانک های مرکزی در بخش بلاک چین نقش مهمی در پذیرش این فناوری در امور مالی دارد. کوین تلگراف اخیرا گزارش داده است که یک بانک بزرگ ترکیه اولین تراکنش مالی تجاری بین المللی خود را بر اساس بلاک چین انجام داده است. همچنین، در گزارش دیگری ذکر شده است که تقریباً ۴۰ درصد از شرکت های فناوری مالی که در هنگ کنگ فعالیت می کنند از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می کنند.