اینفلوئنسر و پادکستر بیت‌کوین آنتونی پامپلیانو (Anthony Pompliano) ملقب به پامپ می‌گوید که نیازی به عذرخواهی برای مصرف انرژی بیت‌کوین نیست، چرا که بسیاری از صنعت‌های مهم در جهان از انرژی استفاده می‌کنند. آنتونی در مصاحبه‌ای در ۲۷ دسامبر با شبکه تلویزیونی CNBC نظر خودش را در ارتباط با مصرف انرژی بیت‌کوین بیان کرد.

او در طول مصاحبه بارها بیان کرد که مردم نکات کلیدی در برهان آب و هوایی علیه بیت‌کوین را فراموش کرده‌اند، به ویژه مقایسه با مصرف انرژی تولید ارزهای فیات مانند دلار آمریکا. او در این مصاحبه گفت که یک رابطه خطی بین مصرف انرژی و سیستم دلار وجود دارد، برای پشتیبانی از کاربران و تراکنش‌های بیشتر، نیاز به مصرف انرژی، مراکز داده، شعب بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز بیشتر است.

او افزود که شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین، رابطه خطی مشابه با رابطه بالا در زمینه مصرف انرژی را ندارد. چرا که صرف نظر از تعداد تراکنش‌های هر بلاک، انرژی مصرف شده توسط هر بلاک یکسان باقی می‌ماند. همان‌طور که بیت‌کوین مقیاس‌پذیر‌تر می‌شود، کارآمدتر هم می‌شود چرا که می‌توانید ارزش‌های اقتصادی و اولویت‌های زیست محیطی را به هر بلوک اضافه کنید.

بیت‌کوین ۸ برابر گوگل و فیسبوک انرژی مصرف می‌کند

این مصاحبه همزمان با انتشار تحقیقات جدید بر روی پلتفرم‌های تریدینگ بود که نشان داد مصرف انرژی اکوسیستم بیت‌کوین (BTC) هشت برابر میزان مصرف انرژی گوگل و فیسبوک است.

در ادامه این گزارش به یک نکته ترسناک اشاره شده و آن هم میزان برقی است که چنین بخشی کوچکی مصرف می‌کند. بر اساس شاخص مصرف برق بیت‌کوین دانشگاه کمبریج، اکوسیستم بیت‌کوین سالانه ۱۲۵٫۰۴ تراوات در ساعت برق مصرف می‌کند. این رقم مشابه مصرف برق یک کشور کوچک مانند شیلی یا فیلیپین است.

موضوع مصرف انرژی بیت‌کوین بحث بسیار جدیدی نیست و بعید است که به زودی حل شود. گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) تخمین می‌زند که استخراج بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ حدود ۰٫۹ درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می‌دهد.