استخر استخراج جدید لوبین (Lubian) در چین ۵٫۱۵ درصد از کل نرخ هش بیت کوین (BTC) را تنها سه هفته پس از پردازش اولین بلاکش به خود اختصاص می دهد. این استخر ابتدا در تاریخ ۱۲ ماه مه توسط BlockBeats، یک پایگاه خبری بلاک چین چینی کورد توجه قرار گرفت.

استخر استخراج جدید چینی

داده های به دست آمده از btc.com نشان می دهد که لوبین در حال حاضر ششمین استخر استخراج بزرگ است و یک نرخ هش ۶٫۳۰ هش بر ثانیه در اختیار دارد. این عملیات برای اولین بار در تاریخ ۲۴ آوریل، هنگامی که بلاک شماره ۶۲۷۴۴۱ را پیدا کرد، ظاهر شد.

به گفته دووی وان (Dovey Wan)، یکی از بنیان گذاران و مفسران صنعت Primitive Ventures، استخر استخراج لوبین می تواند استخری باشد که قبلا خصوصی بوده و اخیراً در معرض دید عموم قرار گرفته است. وی توییت کرد:

“این استخر قبل ار اینکه خود را در معرض موم قرار دهید، باید استخر خصوصی بوده باشد.”

وان همچنین خاطرنشان کرد که از زمان وقوع رویداد هاوینگ بیت کوین تا کنون بر سرعت لوبین افزوده می شود. وی در این باره نوشت: “هرکسی که استخر استخراج دارد، باید بوتاسترپینگ نرخ هش را در اختیار داشته باشد.

صنعت استخراج انتظار تغییراتی اساسی را دارد

بخش استخراج بخاطر هاوینگ بیت کوین، تغییرات عمده ای را ایجاد کرده است که موجب کاهش پاداش ماینرها از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین شده است.

انتظار می رود که اکثر ماینرهایی که تجهیزات قدیمی دارند، این شبکه را ترک کنند و این امر به نوبه خود می تواند به افت ۳۰ درصدی در کل هش منجر شود. با این حال، نسل جدیدی از دستگاه های استخراج که از اواسط ماه مه ساخته می شوند، به طور بالقوه می توانند این معیار را به سطح قبلی و بالاتر خود هدایت کنند.

در اوایل ماه آوریل، شرکت استخراج چینی Valarhash که استخرهای Bytepool و ۱THash را اداره می‌کند، به طور ناگهانی به نفع آلت کوین ها از مسابقه استخراج بیت کوین کنار رفت.