جمینی، صرافی ارزهای دیجیتال دوقلوهای وینکلووس در استرالیا راه اندازی می شود تا ساکنان این کشور را قادر سازد تا از پلتفرم خود برای خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

بر اساس یک اطلاعیه‌ مطبوعاتی که توسط کوین تلگراف منتشر شد، ساکنان استرالیا می توانند برنامه موبایل جمینی را برای سیستم عاملiOS یا اندروید دانلود کرده تا بتوانند ارزهای دیجیتال را برتر را مورد معامله قرار دهند.

بر اساس گزارش این وب سایت، لیست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی صرافی جمینی عبارتند از: بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و زدکش (ZEC). در حالی که صرافی جمینی از این ۶ ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، استیبل کوین جمینی یعنی دلار جمینی (GUSD) در استرالیا پشتیبانی نمی شود.

گفتنی است که جمینی در حال حاضر به غیر از استرالیا در ۴۹ ایالت در آمریکا، و همچنین واشنگتن دی سی ، پورتوریکو، کانادا، هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و انگلستان نیز فعالیت می کند.

این خبر حاکی از گزارشی است که بنیانگذاران جمینی یعنی تایلر و کامرون وینکلووس، در حال برای پیوستن به پروژه ارز دیجیتال فیسبوک یعنی لیبرا هستند. طبق گفته های کامرون، وی بر این باور است که روزی فرا می رسد که تصور دنیا بدون ارزهای دیجیتال غیر ممکن خواهد بود و زندگی بدون ارزهای دیجیتال مشکل می باشد یا اینکه لیبرا گامی به سوی پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹، برادران وینکلووس تصور عنوان کردند که ثروت آنها با افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۱۳٫۷۰۰ دلار به ۱٫۴۵ میلیارد دلار می رسد.

بر اساس گزارش ها، صرافی جمینی که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است، اولین صرافی ، دارای مجور اتریوم می باشد و در حال حاضر یک شرکت معتبر است که توسط شازمان خدمات مالی دارایی ایالت نیویورک قانون گذاری شده است. به تازگی، صرافی جمینی دیوید داماتو (David Damato)، کارشناس امنیت سایبری را به عنوان رئیس جدید امنیتی خود استخدام کرده است.

شایان ذکر است که براساس داده های کوین مارکت کپ، جمینی ۸۱ مین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال که حجم معاملات آن در طول ۲۴ ساعت، بیش از ۳۵٫۸ میلیون دلار می باشد.