به دلیل گسترش ویروس کرونا ، تحویل دستگاه های ماینر بیت کوین از چین به تعویق افتاده است. Microbt و Ebang پیام هایی برای اطلاع رسانی در این زمینه به مشتریان ارسال کرده ‌اند. همچنین گفته می‌شود که بیت مین و Innosilicon نیز ارسال دستگاه های خود را به تعویق انداخته ‌اند.

تاخیر در ارسال دستگاه‌های استخراج بیت کوین در پی گسترش ویروس کرونا

در طی چند هفته گذشته، تمام جهان شاهد شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹-۲۰ (nCoV) که در ووهان چین آغاز شده است، می باشد. ویروس کرونا معمولاً در بعضی از حیوانات مانند پرندگان خاص یافت می شود، اما وقتی ویروس روی انسان تأثیر می گذارد ، می تواند باعث عفونت های شدید تنفسی و علائم شبه آنفولانزا شود. در ۲۹ ژانویه ، Microbt و چند شرکت دیگر تولیدکننده دستگاه استخراج بیت کوین اعلام کردند که در پی گسترش ویروس کرونا ارسال دستگاه های خود را به تعویق می اندازند. این شرکت دستورالعمل های صادر شده توسط دولت استان گوانگدونگ را ذکر کرد و اظهار داشت که این تأخیر تا ۹ فوریه ادامه خواهد داشت. ای بنگ و بیت مین نیز اعلام کردند که دستگاه های ماینر خود را با تاخیر ارسال خواهند کرد.

در حال حاضر هیچ داروی ضد ویروسی یا واکسنی وجود ندارد که بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. علاوه بر این ، کل شهر ووهان (جمعیت ۱۱ میلیون نفر) قرنطینه شده است و مناطق کوچکتر دیگری نیز در چین وجود دارند که قرنطینه شده اند. شماری از ناظران بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که ارزهای دیجیتال و دارایی های امن مانند طلا از به دلیل ترسی ناشی از ویروس کرونا با افزایش قیمت روبرو شده اند. طلا از زمان شیوع ووهان به طرز چشمگیری افزایش یافته است و ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. اما تاخیر در ارسال دستگاه های استخراج می ‌تواند روی نرخ هش ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم SHA256 مانند بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین SV تاثیر بگذارد و مانع از افزایش آن در ماه آتی شود.

Microbt ،Bitmain ،Ebang و Innosilicon همگی از ماینرهای نسل جدید خبر داده اند اما بیشتر تحویل ها برای اواسط ماه فوریه برنامه ریزی شده بودند. گفتنی است که تأخیر فعلی ممکن است در این مورد تأثیر منفی بر بازار نداشته باشد، اما ممکن است کمیته استان گوانگدونگ و سایر نهادهای دولتی چین تصمیم بگیرند که در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا، تأخیر در ارائه دستگاه ها را تمدید کنند.