بیت کوین همچنان قوی است و به سوی سومین رویداد هاوینگ خود حرکت می کند … برخلاف گفته اولین وب سایتی که آن را مرده اعلام کرد وخود آن وب سایت متاسفانه دیگر وجود ندارد.

همانطور که برترین ارز دیجیتال از نظر ارزش سرمایه یعنی بیت کوین (BTC) به سمت ۱۰،۰۰۰ دلار پیش می رود، به آن دسته از مخالفینی که مرگ قریب الوقوع این ارز دیجیتال عنوان می کردند، اثبات می کند که آنها اشتباه می کرده اند.

در حقیقت، همانطور که در توئیتی از مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال CoinCorner اشاره شد، دنی اسکات (Danny Scott)، نخستین وب سایتی که در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که بیت کوین مرده است، دیگر وجود ندارد.

بیت کوین بیش از یک دهه است که مخالفین خود را به مبارزه می‌طلبد

در ابتدا بیت کوین وجود داشت. سپس یک جریان به ظاهر بی پایان از اشخاصی پدید آمد که آن را مرده یا بی ارزش یا کلاهبرداری
و غیره تلقی می کردند.

با این وجود و با توجه به نزدیک شدن به سومین رویداد هاوینگ بیت کوین، این ارز دیجیتال هنوز زنده است و قوی تر از همیشه می باشد.

طبق صفحه Bitcoin Obituary، بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ حدود ۳۸۰ بار مرده اعلام شده است. اولین مورد در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۰ بود که قیمت بیت کوین فقط ۰٫۲۳ دلار بود و The Underground Economist مقاله ای را با عنوان “چرا بیت کوین نمی تواند یک ارز باشد” منتشر کرد.

خوشبختانه Wayback Machine آرشیوی از این مقاله دارد زیرا متأسفانه وب سایت The Underground Economyist دیگر فعال نیست.
از بسیاری جهات، این مقاله از نظر زمان کاملاً معتبر است و این احتمال را فراهم می آورد که:

به هر حال مردم نمی توانند بیت کوین خود را خرج کنند زیرا آنها فقط با نگه داشتن آن پول زیادی کسب می کنند.

با این حال، همچنین پیش بینی شده است که وقتی مردم سود خود را گرفتند، بیت کوین را به مارپیچ مرگ سوق می دهند. گذشته از همه اینها:

عرضه بیت کوین ثابت است و علاوه بر آن، مورد استفاده دیگری به جز یک ارز را ندارد. من شک دارم که قیمت ها فرصت زیادی برای افزایش داشته باشند، زیرا این اتفاق خیلی سریع رخ خواهد داد.

نتیجه گیری ها بر این اساس است که بیت کوین صرفاً بر ارزش جدید خود سوار شده است. با این وجود اگر صحیح باشد، این مسئله امروز را به یک موضوع تازه تبدیل می کند.

تنها چیزی که در این مدت طولانی بیت کوین را زنده نگه داشته است، جدید بودن آن است. یا اینکه بیت کوین برای همیشه یک موضوع تازه خواهد ماند یا اینکه سریعتر از یک پلک زدن به یک مرده تبدیل می شود.