گفتنی است که در تاریخ ۱۰ مه، ماینرها ۲۱۸۸ بیت کوین را به دست آوردند، در تاریخ ۱۲ مه، این تعداد به ۸۵۲ بیت کوین سقوط کرد که یک افت ۶۱ درصدی را شامل می شود. نصف شدن پاداش بلاک، برخی از ماینرها را مجبور کرد تا فعالیت خود را متوقف کنند و این امر باعث کاهش نرخ هش شبکه شد. این امر به نوبه خود منجر به افزایش فاصله بلاک ها شد، به این معنی که تعداد بلاک های کمتری در یک زمان واحد پردازش می شوند و تعداد پاداش های بلاک در دسترس ماینرها را کاهش می دهند.

رویداد هاوینگدرآمد ماینرها و درآمد حاصل از کارمزدها. منبع: Glassnode

آنچه تاکنون آشکار شده است را می توان یک سناریوی مارپیچ مرگ نامید. تنها اقدام نجات دهنده برای ماینرها این است که ازدحام شبکه منجر به افزایش شدید کارمزدهای تراکنش ها شده است که میزان کارمزد تراکنش ها از ۰٫۶۲ دلار در پایان ماه آوریل به ۵٫۲۱ دلار در تاریخ ۱۵ مه رسیده است. در حال حاضر، در نتیجه این اقدام ، کارمزدهای تراکنش های به عنوان منبع درآمد ۱۷ درصد از ماینرها به حساب می آید. این بالاترین نسبت کارمزد از ژانویه سال ۲۰۱۸ تا کنون است.

تراکنش های بیت کوینکارمزدهای تراکنش های بیت کوین. منبع: blockchain.com

درآمد ماینرها به دلار آمریکا از ۱۹٫۲۵ میلیون دلار در تاریخ ۹ ماه مه به ۷٫۸۲ میلیون دلار در تاریخ ۱۲ ماه مه کاهش یافته است که یک کاهش ۶۲ درصدی را شامل می شود. تنظیم سختی بعدی طی سه روز انجام خواهد شد.

درآمد ماینرهادرآمد ماینرها. منبع: blockchain.com

این امکان وجود دارد که هرچه بیت کوین رشد و بلوغ بیشتری پیدا کند و هر هاوینگ جدیدی که باعث شود تا پاداش بلاک ها به میزان بیشتری  کاهش یابد تا زمانی که، دیگر بیت کوین های جدیدی برای استخراج وجود نداشته باشد، ماینرها مجبور باشند بیشتر به کارمزدهای خود تکیه کنند. با این حال، کارمزدهای بالاتر باعث می شود این شبکه برای کاربران دیگر جذابیت نداشته باشد.

همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش داده است، بسیاری از افراد فعال صنعت استخراج بر این باورند که افت نرخ هش یک نشانه صعودی برای بیت کوین است زیرا باعث می شود که سایر ماینرها سودآوری داشته باشند.