تریدرهای حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال خیلی خوب می‌دانند که بازارهای صعودی برای کسب سود و بازارهای نزولی برای هولد کردن هستند، اما دومی در عمل ممکن است چندان ساده نباشد چرا که شما در کنار بازار نزولی باید با تورم که ارزش ارزهای فیات یا همان کاغذی را کاهش می‌دهد، مقابله کنید.

با یک نگاه کلی به بازار ارزهای دیجیتال، متوجه می‌شویم که بازار در حال حاضر به سمت زمستان ارزهای دیجیتال می‌رود. قیمت توکن‌ها در کم‌ترین‌ حالت ممکن قرار دارند و تمرکز توسعه‌دهندگان بیشتر بر ایجاد پروتکل بعدی یا توکن جدید است. در این حین، برخی از تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال به دنبال راه‌های جدید برای هولد کردن سرمایه‌های دیجیتالی خود و افزایش بی‌خطر دارایی‌های خود هستند تا برای بازار صعودی بعدی آماده شوند.

اکنون در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم به پنج روش مهم که سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خود را بدون ضرر و هزینه اضافی افزایش دهند، با تورم مقابله کنند و در برابر زمستان ارزهای دیجیتال ایمن شوند.

استیکینگ (Staking)

استیکینگ 

استیکینگ به احتمال زیادی یکی از آزمایش‌ شده‌ترین و اثبات شده‌ترین راه برای افزایش بدون ریسک تعداد توکن‌های هولد شده شما باشد، زیرا بیشتر شبکه‌های اثبات سهام (PoS) که خدمات استیکینگ ارائه می‌دهند درصد سود ثابتی را برای قفل کردن توکن‌های شما پیشنهاد می‌دهند.

علاوه بر اینکه شما به اعتبار‌سنجی تراکنش‌ها و امنیت شبکه کمک شایانی می‌کنید، با قرارداد توکن‌های خود در یک قرارداد هوشمند، عرضه در گردش موجود را کاهش می‌دهید که این به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش قیمت دارایی‌های ارز دیجیتال شود.

با این وجود، باید مراقب باشید که کدام توکن را برای استیکینگ انتخاب می‌کنید، زیرا زمستان جاری ارزهای دیجیتال بی‌رحم‌تر از هر شرایط نزولی دیگری است که تا به حال بر بازار حاکم بوده است. بیشتر پروتکل‌های بازار فاقد اصول اساسی هستند و پشتوانه قابل توجهی هم ندارند که در نهایت منجر به نابودی آن‌ها می‌شود. پس در انتخاب ارز دیجیتال مناسب دقت کنید.

پروژه‌های ارز دیجیتال با سابقه، حجم معاملات خوب، جامعه فعال و رو به رشد، برخی از کلیدی‌ترین عواملی هستند که شما باید در هنگام انتخاب توکن یک شبکه در نظر بگیرید و به آن‌ها توجه کنید.

گیم‌فای (GameFi) و بازی‌های مناسب برای کسب درآمد

بازی‌های مناسب برای کسب درآمد

در سال ۲۰۲۱ شاهد ظهور و شکوفایی پروتکل‌های گیم‌فای و بازی‌های خاص با سیستم کسب درآمد بودیم. این بازی‌ها و پروتکل‌ها به گیمرها این امکان را می‌دهند تا کاری را که همیشه با لذت و عشق فراوان انجام می‌دادند را مثل هر زمان دیگری انجام دهند، با این تفاوت که قرار است از آن درآمدی هم کسب کنند.

قیمت توکن محبوب‌ترین بازی‌ بلاک‌چین یعنی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به شدت کاهش پیدا کرده است که به نوبه خود آسیب زیادی به درآمد بازیکنان آن زده است. با این حال، بازی‌های بلاک‌چین هنوز یکی از فعال‌ترین بخش‌ها در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند و احتمال می‌رود که این بخش در آینده به رشد خود ادامه دهد.

لازم به ذکر است که برخی از بازی‌های بلاک‌چین نیاز به هزینه اولیه دارند که ممکن است به مذاق کسانی که به دنبال راه‌های بدون هزینه برای کسب ارز دیجیتال هستند، خوش نیاید؛ اما باید گفت که حتی برای این موضوع هم راه حلی وجود دارد. پروتکل‌هایی مانند ییلد گاید گیمز (Yield Guild Games) و مریت سیرکل (Merit Circle) به کاربران این امکان را می‌دهند که در ازای پورسانت کوچکی از پاداش‌های خود، هزینه مورد نیاز برای ورود به آن بازی را قرض کنند.

اقتصاد گیگ در ارزهای دیجیتال

اقتصاد گیگ در ارزهای دیجیتال

از دهه گذشته و از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، اپلیکیشن‌های خدماتی مانند تحویل غذا و دیگر خدمات آنلاین و سواری با محبوبیت بسیار زیادی مواجه شدند و باعث ظهور اقتصادی شدند که به آن اقتصاد گیگ می‌گویند؛ اما اقتصاد گیگ دقیقاً چیست؟ ممکن است فکر کنید که اقتصاد گیگ پدیده جدیدی است، اما این‌گونه نیست.

به اقتصاد گیگ اقتصاد فریلنسری، نیروی کار چابک یا حتی کار موقت هم می‌گویند. در دوران کنونی و شاید در چند سال گذشته، کارهای خدماتی و به اصطلاح کارهای گیگ به تلفن‌های همراه همه افراد آمد و اکنون تمام افراد جامعه می‌توانند خیلی راحت وارد این نوع اقتصاد شوند.

در طول همه‌گیری کرونا، دورکاری و سبک زندگی کار از خانه با محبوبیت زیادی روبه‌رو شد و بسیاری حتی با وجود فروکش کردن همه‌گیری، همچنان این نوع سبک زندگی را ترجیح می‌دهند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هم در این زمان درب‌ها و فرصت‌های زیادی را بر روی مردم باز کرد تا هم‌زمان با کمک به توسعه اکوسیستم، از روش‌های کسب درآمد ارزهای دیجیتال هم استفاده کنند.

علیرغم اینکه زمستان ارزهای دیجیتال شرکت‌ها را وادار کرد که بخشی از نیروی کار خود را اخراج کنند، مشاغل جدید در صنعت ارزهای دیجیتال روزانه در حال راه‌اندازی شدن هستند و مطمئن باشید که اگر توانایی‌های لازم را داشته باشید، شرکت‌های زیادی خواهان به‌کارگیری شما خواهند بود.

شکار ایردراپ

شکار ایردراپ

ایردراپ‌های بازار ارزهای دیجیتال به بخش مهمی از آن به خصوص در میان جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. ایردراپ‌ یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی و آوردن کاربران جدید به صنعت و جامعه رو به رشد ارزهای دیجیتال است.

پروژه‌های مختلف در طول بازار خرسی و نزولی از بین می‌روند، اما هم‌زمان با آن پروژه‌های جدیدی هستند که ظهور می‌کنند و برای ادامه فعالیت و راه‌اندازی اکوسیستم خود نیاز به جذب کاربر دارند. اینجا است که ایردراپ‌ها وارد عمل می‌شوند تا به جذب کاربر برای آن پروتکل کمک کنند. توکن‌های پروژه‌های جدید معمولاً در زمان تأسیس بی‌ارزش هستند، اما اگر فرد صبوری باشید، در نهایت به سود خوبی دست پیدا می‌کنید.

همچنین کاربران می‌توانند بعد از دریافت ایردراپ، توکن‌های دریافتی را بفروشند یا با یک استیبل‌کوین یا ارز دیجیتال دیگر معاوضه کنند. انتخاب با شماست.

دعوت دیگران به ارزهای دیجیتال و کسب پاداش

دعوت دیگران به ارزهای دیجیتال و کسب پاداش

یکی از قدیمی‌‌ترین‌ راه‌ها برای کسب درآمد، دعوت دوستان و آشنایان خود به بازار ارزهای دیجیتال است. ممکن است بپرسید که این چطور می‌تواند به کسب درآمد ختم شود؟ شما می‌تواند دوستان خود را به صرافی ارزهای دیجیتال دعوت کنید و پاداش بگیرید، یا پروژ‌های غیرمتمرکز تازه تأسیسی که به دنبال جذب کاربر هستند را پیدا کنید و با دعوت دوستان خود به این پروتکل‌ها درآمد کسب کنید.

نکته مهمی که در این نوع کسب درآمد وجود دارد این است که شما به عنوان شخص دعوت‌کننده باید از امنیت صرافی مورد نظر یا کارآمدی پروژه مورد نظر خود نهایت اطمینان را داشته باشید، زیرا شما مسئول شخصی هستید که دعوت می‌کنید و نباید اشتباهاً دوستان خود را وارد پروژه‌ها و صرافی‌های کلاهبرداری کنید.