صدها ارز دیجیتال متاورسی مختلف در بازار وجود دارد و همین موضوع انتخاب بهترین رمزارز متاورسی را برای سرمایه‌گذاران تازه‌ وارد سخت کرده است چرا که مشخص نیست چه رمزارز متاورسی ارزش سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند در بلند مدت سود بالایی داشته باشد. روزانه ده‌ها میم‌کوین و رمزارز متاورسی منتشر می‌شود که بیشتر آن‌ها به دلیل هیاهوی موجود در بازار است و هیچ کاربر واقعی و پشتیبانی خوبی ندارند.

در این مقاله از سرمایکس، سه ارز دیجیتال متاورسی بازار که می‌توانند در سال ۲۰۲۲ شاهد انفجار قیمت خود باشند را انتخاب کرده‌‌ایم. این یک توصیه به سرمایه‌گذاری نیست و حتماً باید قبل از هرگونه سرمایه‌‌گذاری بر روی یک ارز دیجیتال، در مورد آن رمزارز تحقیق کنید.

الین ورلدز (TLM)

الین ورلدز دومین بازی متاورسی محبوب بازار ارزهای دیجیتال است که اولین بار در آوریل سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده است. ارزش بازار این بازی متاورسی ۱۲۲ میلیون دلار بوده و قیمت توکن این بازی در زمان نگارش این مقاله ۰٫۱۳۳ دلار است. همچنین حجم معاملات ۲۴ ساعته الین ورلدز ۲۱۶ میلیون دلار است.

بازی متاورسی الین ورلدز بر روی بلاک‌چین WAX راه‌اندازی شده و با شبکه بلاک‌چین BNB ادغام شده است. این بازی متاورسی کاملاً رایگان است و حول محور بازیکنانی است که به وسیله مسیرها و کارهای مختلف توکن این شبکه با نام تریلیوم (Trilium) را استخراج می‌‌کنند.

در بازی الین ورلدز دو راه اصلی برای کسب رمزارز تریلیوم وجود دارد. راه اول خرید ابزارهای مخصوص استخراج NFT از بازار NFT شبکه WAX با نام اتمیک استس (AtomicAssets) است. بازیکنان می‌توانند حداکثر از سه ابزار استخراج استفاده کنند و ابزارهای گران‌تر می‌توانند درآمد بالاتری ارائه دهند، اما نیاز است که زمان بیشتری بین هر استخراج صبر کنید.

راه دوم جهت استخراج تریلیوم در بازی، قرار دادن توکن تریلیوم بر روی زنجیره‌های شبکه بایننس است. در پایان هر دوره استیکنگ تریلیون در این زنجیره، بازیکنان NFTهای کمیاب و مقداری توکن TLM دریافت می‌کنند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که بازی الین ورلدز را حتماً بررسی کنید، چرا که کاربران صرفاً برای ایجاد حساب کاربری در این بازی یک بیل NFT رایگان دریافت می‌کنند. همچنین استخراج TLM در این بازی به پیچیدگی استخراج دیگر رمزارزها نیست. بازی متاورسی الین ورلدز روز به روز در حال پیشرفت است و می‌تواند در سال ۲۰۲۲ همزمان با افزایش توجه‌ها به بازار ارزهای دیجیتال و پروژه‌های متاورسی، به سرعت به پیشرفت خود ادامه دهد.

رادیو کاکا (RACA)

پلتفرم رادیو کاکا یکی دیگر از پلتفرم‌های دست کم گرفته شده بازار ارزهای دیجیتال است که اولین بار در آگوست سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و ممکن است در سال ۲۰۲۲ پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. رادیو کاکا یک اکوسیستم قدرتمند متشکل از بازی‌ها، دی‌اپ‌ها، شبکه‌ متاورس و یک سازمان غیرمتمرکز مستقل است.

متاورس پلتفرم رادیو کاکا ایالات متحده مریخ (The United States of Mars USM) نام دارد و یک تجربه سه بعدی بر پایه مرورگر در اختیار کاربر می‌گذارد. متاورس رادیو کاکا مشابه با بازی متاورسی دسنترالند (Decentraland) است، اما دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد مانند وسایل نقلیه، گالری‌ها و موارد دیگر است.

علاوه بر این، پلتفرم رادیو کاکا دارای یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین به نام متامون (Metamon) است. این بازی P2E (بازی کن و درآمد کسب کن) است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با انجام بازی‌ها جوایزی کسب کنند. کاربران برای شروع بازی باید متامون اگ (Metamon Egg) را از بازار NFT راکا خریداری کنند.

توکن راکا دارایی اصلی و کاربردی پلتفرم رادیو راکا است که در هر دو زنجیره بایننس و اتریوم قابل معامله است. ابزارهای اولیه توکن راکا به کاربران اجازه می‌دهد تا با پروژه متاورسی این پلتفرم تعامل داشته باشند، در سازمان غیرمتمرکز پلتفرم شرکت کنند و آیتم‌های درون بازی پلتفرم را خریداری کنند.

در زمان نگارش این مقاله، توکن راکا با ۱٫۱۶ درصد کاهش در قیمت ۰٫۰۰۲۳۶۸ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات آن ۷۰ میلیون دلار است. ارزش بازار رادیو راکا ۷۲۱ میلیون بوده و یکی از پروژه‌های خوبه بازار ارزهای دیجیتال است که باید در سال ۲۰۲۲ آن را زیر نظر داشت.

دسنترالند (MANA)

دسنترالند که اولین بار در فوریه سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، اکنون یکی از با ارزش‌ترین پروژه‌های متاورسی بازار محسوب می‌شود. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که توکن مانا دسنترالند می‌تواند امسال در کنار وضعیت نه چندان خوب بازار افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشد.

دسنترالند دارای یک بازی رایگان برای کسب درآمد بر پایه مرورگر است. پروژه دسنترالند همچنین دارای بازار مستغلات مجازی قوی در بازار NFT اپن‌سی (OpenSea) است که حجم معاملات آن بیش از ۲۳۱٫۵ هزار اتر (تقریباً ۸۰۲ میلیون دلار) است.

توکن مانا (MANA) دارایی درون شبکه‌ای پروژه دسنترالند است، یک توکن ERC-20 که در بلاک‌چین اتریوم قرار گرفته است. توکن مانا همچنین با شبکه پالی‌ گان (Polygon) سازگار است، به این معنی که کاربران می‌توانند توکن مانا را در صرافی‌های غیرمتمرکز با کارمزد کمتر معامله کنند.